Hej, Polen! (med. till Hanna)

MED. TILL HANNA LANGST NER.
Nu har jag antligen tillgang till en dator, da varan laptop inte fick folja med. Idag planerar vi att ga ner till simhallen och bada lite och svalka sig. Har i Polen ar det riktigt varmt, runt 35 grader. Nasta vecka kommer bli hektisk, ska shoppa, ga pa massage, aka till en aquapark och sist men inte minst aka till en gigantisk smyckesmarknad, agatowelato. Pa smyckesmarknaden saljer smycken gjorde av stenar, sotvattensparlor och silver. Dar ska det shoppas! Jag har tankt att skriva lite kort om de senaste dagarna i Polen:

Tisdag: Vi anlande i Polen pa kvallen, morbror vantade pa flyglatsen i Katowice och han korde oss till nim mormor. Val framme fanns det inget annat att gora forutom att lagga sig, godnatt:)

Onsdag: Jag ville givetvis shoppa lite sa jag, Laura och mamma gav oss ner pa stan. Hittade ett par underbara skor (tyvarr sa var det inte klackar den har gangen, hihi) och en lovly vaska som jag kommer att anvanda so skolvaska. Den ar bade ljuvlig i fargen och harligt rymlig. Sedan ovade jag lite pa min Spanska och det ar nog allt "spannande" jag gjorde den dagen.

Torsdag: Aven denna dag innebar shopping. Dock sa fick inte Laura och mamma folja med pa stan den har gangen. Resultatet blev ett par hoga kilklackar (ca10cm) i skinn, en "dundersnygg" strahatt, garn till mitt nyaste prokekt och lite nagel saker. Pa kvallengick vi till mormors stora tradgard(dzialka)det var en riktigt rolig kvall!

Fredag: Shopping, ett par andra skor, dessa i gratt och i en helt annan modell. Mitt virk projekt, nammligen en vast bolero till min syster gick framat. Jag har gjort tva mossor och det tog relativt kort tid, tva respektive 3 dagar. Vast boleron armer komplicerad an jag trott men ge upp det ska icke.

Bilder pa mina nya saker kommer tillsammans med bilderna pa de virkade sakerna.

MEDDELANDE TILL HANNA: Hej Hanna! Har hittat fina nagel saker till dig som jag ska kopa nasta vecka. Har du kopt sakerna jag vill ha eller ar det inte sa stor rea pa de annu. Just det, nar jag ar tillbaka i Sverige vill du folja med till synsam och kopa solglasogonen. Ska inte vanta till min fodelsedag!!!! Ar sa exalterad och vill garna ha din hjalp. Halsa Emma, Jennifer och resten, kram!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst jag hänger med :p

2010-08-08 @ 00:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0